Watak Khas Unicode ini Boleh Buat Folder IOS Anda Tidak Dapat Dilihat

Cuba ini: Buka folder pada peranti iOS anda. Pergi ke menamakan semula dan memadam semua aksara dalam nama folder. Ketik Selesai.

Pada ketika ini, anda akan melihat nama asal folder itu muncul semula di mana ia bermula. Ini kerana Apple tidak membenarkan nama folder kosong pada iOS - atau mana-mana sistem pengendaliannya, untuk perkara itu.

Untuk sebahagian besar, ini bukan masalah. Ia berguna untuk mempunyai label pada folder kerana ia memudahkan untuk mengetahui apa yang disimpan di mana.

Tetapi terdapat minimalis dan reka bentuk yang cerdas di kalangan kita yang lebih suka memilih pilihan untuk menggunakan label folder kosong. Sukar untuk berhujah bahawa grid aplikasi penuh dengan folder kosong kelihatan agak bersih dan rapi.

BERKAITAN:

  • Cara Susun semula Aplikasi pada iPhone dan iPad anda
  • Bagaimana Menguruskan Nota anda pada Peranti Apple anda
  • Bagaimana Menggunakan Ciri Terbaik dalam Files Files pada Peranti iOS anda
  • Bagaimana untuk memasang iPad untuk Pengguna Lansia

Setiap sekarang dan kemudian, bug atau "hack" akan datang bersama yang membolehkan orang benar-benar kosong keluar nama folder. Namun, pepijat itu akhirnya ditambal.

Nasib baik untuk kami, ada cara yang tidak patah untuk mendapatkan nama folder "kosong" dalam iOS - dan tanpa jailbreaking peranti iOS anda, sama ada. Paling penting, mungkin di sini untuk jangka masa panjang.

Bagaimana untuk Dapatkan Nama Folder Tak Nampak

Walaupun terdapat pelbagai kaedah untuk mendapatkan nama folder "kosong" selama bertahun-tahun, mereka biasanya memerlukan sedikit pewarnaan. Itu bukan masalah dengan penyelesaian ini.

  • Pada peranti iOS anda, ketik dan tahan ruang kosong antara tanda kurung ini: [⠀]
  • Apabila ia dipilih, ketik Salin.
  • Sekarang, pergi ke skrin Utama dan ketik pada mana-mana folder.
  • Ketik dan tahan nama folder untuk memaparkan mod pengeditan.
  • Padam semua aksara dalam nama folder semasa.
  • Kemudian, tampalkan watak kosong yang anda salin dahulu ke dalam medan nama folder.
  • Hit Selesai.

Pada nota yang sama, ruang bank khas juga akan berfungsi pada macOS. Cukup menyalinnya pada Mac anda dan tampalkannya ke dalam medan input nama folder. Anda perlu dibiarkan dengan folder macOS kosong.

Mengapa Ini Berfungsi

Anda dapat menggunakan "ruang kosong" untuk membuat nama folder yang tidak dapat dilihat kerana tidak secara teknis ruang kosong. Betul, sementara ruang di antara tanda kurung [⠀] kelihatan seperti ruang kosong, ia tidak akan diperlakukan sedemikian oleh sistem operasi.

Sebaliknya, ruang kosong antara tanda kurung di atas sebenarnya merupakan watak Unicode khas. Ia adalah "ruang bank" dalam Braille, watak Unicode U + 2800.

Kerana ia bukan ruang kosong biasa yang anda dapat dari mengetuk pada bar ruang, IOS dan macOS sebenarnya mendaftarkannya sebagai watak biasa seperti mana-mana huruf atau nombor lain.

Pada nota yang sama, ini tidak semestinya pepijat. Tidak seperti sesetengah "hacks" iOS yang berkaitan dengan mengosongkan nama folder, aksara Braille Unicode akan berterusan melalui pemulihan peranti dan kemas kini perisian. Ia juga telah diuji pada semua versi lama dan terkini iOS, termasuk kemas kini iOS 12.1.4 terkini dan iOS 12.2 beta.

Juga, kerana pengetahuan tentang watak-watak Unicode khas adalah niche dan tidak jelas, Apple tidak mungkin mengambil masa untuk "membetulkan" pepijat ini. Malah, ia mungkin tidak berbaloi untuk mengubah tingkah laku ruang Braille kosong

Sudah tentu, tidak ada jaminan bahawa penyelesaian akan tetap tidak disambung selamanya. Tetapi dalam masa yang singkat, ia mungkin penyelesaian jangka panjang yang baik untuk mengosongkan nama folder.