Cara Lihat Foto iCloud di iPhone

Kemunculan telefon kamera bermakna kami mengambil lebih banyak foto sebelum ini. Tetapi begitu banyak gambar tidak boleh dimuatkan pada satu peranti, itu sebabnya anda perlu tahu bagaimana untuk melihat foto iCloud pada iPhone.

Perkhidmatan iCloud Apple berubah kehidupan. Ramai pengguna berjuang untuk mendapatkan kepala mereka di sekitar penyimpanan awan, tetapi mereka mungkin menikmati faedahnya setiap hari. iCloud menjalankan pelbagai perkhidmatan yang tidak ternilai di belakang tabir.

Ia menyegerakkan data penting di seluruh peranti kami: kenalan, kalendar, peringatan, nota, dan banyak lagi. Ia menyokong file, aplikasi, mesej, dan data lain - memudahkan untuk meningkatkan atau mengganti peranti kami.

Perpustakaan Foto iCloud menyegerakkan foto merentasi semua peranti anda

Dan dengan Perpustakaan Foto iCloud, ia menyimpan koleksi foto kami secara dalam talian, boleh diakses dari mana-mana sahaja

  • Perpustakaan Foto iCloud menggabungkan gambar dari semua peranti Apple anda ke dalam satu perpustakaan, memuat naiknya ke iCloud untuk akses jauh
  • Ini bermakna gambar yang diambil pada iPad anda boleh didapati di Apple TV anda. Atau gambar yang diimport dari kamera digital ke MacBook anda dimuat turun ke iPhone anda

Untuk maklumat lanjut mengenai Foto iCloud, lihat artikel kami Panduan Definitif untuk Foto iCloud pada 2019 (Sumber Mesti Ada)

Dan jika anda belum lagi, semak post ini menerangkan lebih lanjut mengenai Perpustakaan Foto iCloud dan mengapa ia adalah alat yang tidak ternilai untuk melindungi kenangan anda. Ia juga menunjukkan anda bagaimana untuk menghidupkan Perpustakaan Foto iCloud dan mula mendapat manfaat segera.

Sebaik sahaja anda telah menyimpan semua foto anda di awan, anda perlu tahu bagaimana untuk melihat foto iCloud di iPhone? Itulah jawatan ini semua, dan jangan risau: jawapannya cukup mudah.

Gunakan Foto Foto

Aplikasi Foto di iPhone sentiasa menjadi tempat untuk mengimbas kembali kenangan. Itu tidak berubah dengan Perpustakaan Photo iCloud dihidupkan. Lancarkan aplikasi Foto untuk melihat foto iCloud pada iPhone. Anda akan mendapati siap sedia dan menunggu Perpustakaan iCloud terkini.

Apa-apa perubahan yang dibuat ke pustaka gambar anda pada satu peranti dicerminkan oleh semua yang lain. Itu benar sama ada menyunting gambar individu atau membuat album baru.

Ini bermakna anda perlu berhati-hati ketika memotong gambar - anda tidak mahu kehilangannya dengan baik.

Apa yang Harus Dilakukan jika Foto Hilang

Pernahkah anda bercakap tentang foto hebat yang anda ambil hanya untuk gagal apabila mendapati ia hilang dari perpustakaan anda? Dengan Perpustakaan Foto iCloud yang boleh berlaku untuk beberapa sebab yang berbeza. Ia boleh menakutkan pada mulanya - ketakutan bahawa foto sekali dalam seumur hidup hilang. Mujurlah, itu jarang berlaku. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu dicuba jika gambar hilang dari Perpustakaan Foto iCloud anda.

1. Tunggu Muat Naik untuk Lengkap

Sebab yang paling biasa untuk foto hilang ialah mereka belum selesai memuat naik ke iCloud. Baca semula peranti asal, yang anda ambil foto itu untuk melihat sama ada ia masih ada. Jika ya, anda boleh yakin bahawa ia tidak hilang - anda hanya perlu memuat naiknya ke iCloud.

Ini adalah proses automatik yang akan disiapkan oleh peranti anda apabila ia mempunyai kuasa bateri yang cukup dan sambungan Wi-Fi. Di bahagian bawah aplikasi Foto, anda harus mencari mesej yang memaklumkan kepada anda tentang mana-mana foto yang sedang menunggu untuk dimuat naik. Anda mungkin dapat mendorong mereka ke tindakan di sini dengan risiko menguras bateri anda. Atau, pastikan iPhone anda disambungkan ke kuasa dan Wi-Fi semalaman. Foto-foto itu perlu dimuat naik pada waktu pagi.

Semak berapa banyak foto yang perlu memuat naik dari apl Foto

Biasanya, ia hanya satu kes menunggu peranti anda untuk melakukan perkara itu. Setelah imej berada di iCloud, mereka akan dapat diakses pada semua peranti anda yang lain juga.

2. Uji Sambungan Internet iPhone anda

Jika foto anda sudah pasti di iCloud - anda semak dengan melihat Perpustakaan Foto iCloud penuh anda dalam talian - tetapi mereka tidak berada di iPhone anda, anda mungkin perlu menguji sambungan internet anda.

Untuk melihat foto iCloud pada iPhone, anda memerlukan sambungan internet untuk memuat turun sebarang imej baru yang ditambah ke Perpustakaan Foto iCloud. Tanpa sambungan, foto terbaharu anda tidak akan muncul dalam aplikasi Foto. Cuba memuatkan laman web di Safari untuk menyemak sambungan internet iPhone anda. Jika bergantung pada Data Mudah Alih, anda juga ingin memastikan bahawa Data Mudah Alih dihidupkan untuk foto.

Hidupkan Data Mudah Alih untuk Foto:

  1. Pergi ke Tetapan> Data Mudah Alih
  2. Tatal ke bawah ke Foto dan ketik untuk menghidupkan
  3. Nota: Penggunaan data tambahan mungkin dikenakan caj tambahan dari rangkaian anda

3. Pastikan Pasti bahawa Perpustakaan Foto iCloud aktif

Periksa bahawa Perpustakaan Foto iCloud dihidupkan untuk semua peranti yang berkaitan. Juga, pastikan mereka menggunakan akaun ID Apple yang sama. Mendaftar secara tidak sengaja dengan keputusan Apple ID yang berbeza dalam pelbagai pustaka foto.

Anda perlu menghidupkan Perpustakaan Foto iCloud untuk sebarang peranti yang anda ambil, atau melihat, foto pada. Ini bermakna jika anda mahu melihat foto iPad anda di Apple TV anda, maka Perpustakaan Photo iCloud mesti dihidupkan untuk kedua-duanya.

Apa yang Akan Dilakukan jika Foto iCloud Adakah Blurry

Foto-imej iCloud yang kabur adalah hasil daripada Pengoptimuman Simpanan iPhone. Ciri ini menjimatkan storan iPhone dengan memuat turun imej resolusi rendah sahaja. Ini bermakna gambar kelihatan kabur apabila anda melihatnya.

Jika iPhone anda disambungkan ke internet, ia akan memuat turun imej resolusi penuh dari iCloud apabila anda membuka foto. Ini ditunjukkan oleh cincin yang mengisi di sudut kanan bawah. Apabila selesai, imej akan menjadi tumpuan dan kekal berkualiti tinggi pada peranti anda selama beberapa hari.

Bagi ramai orang, Mengoptimumkan Simpanan iPhone adalah ciri yang diperlukan kerana Perpustakaan Foto iCloud mereka terlalu besar untuk mengekalkan peranti mereka. Walau bagaimanapun, anda boleh mematikan ciri ini jika anda mempunyai ruang kosong yang mencukupi dan anda bosan dengan foto yang kabur. Untuk berbuat demikian, lawati bahagian Foto dalam Tetapan. Anda mungkin mengambil sedikit masa untuk memuat turun semua gambar anda, tetapi apabila selesai, anda tidak akan pernah berhadapan dengan kenangan kabur lagi.

Foto kabur ini masih menunggu untuk dimuat turun

Sekarang anda tahu bagaimana untuk melihat foto iCloud di iPhone, anda harus menyemak kempen terbaru Apple untuk membantu kami mengambil gambar yang lebih baik. Sementara itu, jangan ragu untuk bertanya sebarang soalan mengenai iCloud, perpustakaan foto, atau apa-apa lagi!

Jika anda mendapati iCloud sukar difahami, anda tidak bersendirian.

Kami telah menghasilkan video yang menunjukkan 15 Tips dan Trik Asas sekitar menggunakan iCloud

Semak dan Langgan!